Πατριωτισμός & ιδιωτικό κεφάλαιο:(vol.4) Ryanair και ο ανθελληνισμός του ceo O`Leary

Ιδιάζουσα περίπτωση είναι αυτή της Ryanair. Η ιρλανδική πολυεθνική εταιρία είναι ηγέτης κόστους (cost leadership) στον κλάδο των αερομεταφορών χαμηλού ναύλου. Καταφέρνει  να πετύχει τις πιο χαμηλές τιμές στην αγορά κάνοντας συμβάσεις αποκλειστικά με περιφερειακά αεροδρόμια  των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται και ακολουθώντας στρατηγικές ελαχιστοποίησης κόστους  σε κάθε σημείο της αλυσίδας αξίας της. Με αυτό τον τρόπο η εταιρία κατάφερε να προσφέρει τα πιο χαμηλά ναύλα στην αγορά για τον πελάτη.

Εισιτήριο Ρώμη Τσιαμπίνο - Αθήνα 50 ευρώ  με επιστροφή, την ώρα που με άλλες εταιρίες κόστιζε 200 ευρώ.  Χανιά – Αθήνα με  25 ευρώ την ώρα που με το εγχώριο μονοπώλιο της Aegean – Olympic air πλήρωνες 90.  Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ο`Leary , η εταιρία σκοπεύει να φτάσει την μεταφορά 10 εκατομμυρίων διακινούμενων πελατών ετησίως στην πατρίδα μας. Το 2013 ξεπέρασε σε αριθμό διακινούμενων πελατών ακόμα και την British airways σημειώνοντας το ρεκόρ των 85 εκατομμυρίων διακινούμενων πελατών. Τελεί  1100 διαδρομές σε 155 αεροδρόμια σε 26 χώρες. 
  Χρησιμοποιεί έναν ιδιόκτητο στόλο αεροσκαφών που ξεπερνάει τα 250 , με μέσο όρο ηλικίας ανά σκάφος τα τρία χρόνια.  Χρησιμοποιεί μόνο έναν τύπο αεροσκάφους, το Boeing 737, ώστε να πετύχει τις καλύτερες τιμές απόκτησης από τον προμηθευτή της και εξατομικευμένη πώληση στα standard της Ryanair. Πετάει μόνο μέσω περιφερειακών αεροδρομίων στις 26 χώρες που δραστηριοποιείται για λόγους εξοικονόμησης κόστους και αυτό το πλεονέκτημα κόστους  το μεταβιβάζει στον πελάτη μειώνοντας την τιμή του εισιτηρίου.  Με αυτόν τον τρόπο  μειώνει τις ώρες αναμονής μεταξύ προσγείωσης και απογείωσης. Ο χρόνος προσγείωσης και ξανα-απογείωσης δεν διαρκεί περισσότερο από 20 λεπτά.  Αυτές οι στρατηγικές ηγεσίας κόστους έχουν προσδώσει στην εταιρία ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που καμία άλλη εταιρία δεν μπορεί να φτάσει ή να αντιγράψει. Αυτά τα ολίγα για την Ryanair.

Με τα τραγελαφικά που κάνει ο Σύριζα η εταιρία απειλεί να εγκαταλείψει τη χώρα . Στην περίπτωση που πραγματοποιηθεί η εξαγγελία της εταιρίας το πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό θα είναι ακαριαίο μιας και θα χάσουμε τον τουρίστα μεσαίου εισοδήματος. Κατά τη Ryanair, και ορθώς, η διαχείριση που έκανε η ελληνική κυβέρνηση παραχωρώντας έναντι πινακίου φακής 14 κρίσιμης σημασίας περιφερειακά αεροδρόμια στην κοινοπραξία Κοπελούζου - Φράπορτ , ήταν μεγάλο πλήγμα για την ίδια την εταιρία αλλά και για την ελληνική οικονομία εν γένει. Πρόκειται περί φυσικών μονοπωλίων λόγω της τοποθεσίας (το ένα και μοναδικό αεροδρόμιο στα συγκεκριμένα νησιά  και περιφέρειες κάλυπτε όλη τη ζήτηση) οπότε σε αυτή την περίπτωση δεν το πουλάς αλλά το κρατάς μιας και είναι κοφτήριο και το εξορθολογείς.Τα κέρδη του αεροδρομίου είναι απαραίτητοι πόροι για να κάνεις εθνική πολιτική. Εφόσον δεν μπορείς να κάνεις άνοιγμα αγοράς, το να μετατρέψεις ένα κρατικό μονοπώλιο σε ιδιωτικό μονοπώλιο, με το πρόσχημα των επενδύσεων και της εξάλειψης της κακοδιαχείρισης, είναι ό,τι χειρότερο. Διώχνεις εν ολίγοις τον κακό manager του αεροδρομίου που έκανε χείριστη διαχείριση και τον αντικαθιστάς με κάποιον πιο επαγγελματία. Εμείς αντί αυτού παραχωρήσαμε τα αεροδρόμια στην εν λόγω  κοινοπραξία (joint ventures) για 40 χρόνια. Επιπλέον η Fraport όπου δραστηριοποιείται ως manager αεροδρομίου ενδιαφέρεται να χτίσει «γυάλινα παλάτια», κατά το διευθύνοντα σύμβουλο της Raynair κύριο Ο`Leary, και διατηρεί ψηλά τις αμοιβές αεροδρομίου. Αυτό είναι μονοπωλιακή κερδοσκοπία για την Φράπορτ και απώλεια ανταγωνιστικότητας για την Ryanair.

 Τα ίδια κάνει και η γερμανική  Χόκτιφ στο Ελευθέριο Βενιζέλος. Αλήθεια εκείνα τα 600 εκατομμύρια ΦΠΑ που χρώσταγε στο κράτος η γερμανική εταιρία διαχειρίστρια του Ελ.Βενιζέλος, τα κατέβαλε;  Ρητορική η ερώτηση. Δεν ρωτάνε τέτοια πράγματα στα προτεκτοράτα των Γερμανών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Raynair  Ο`leary πέρυσι είχε κάνει κάποιες ατυχείς και ανθελληνικές δηλώσεις. Μπορεί να αναφερόταν ως επί το πλείστον στον Σύριζα και τους ψηφοφόρους του αλλά στην ουσία προσέβαλε τους Έλληνες . Ακολουθεί το απόσπασμα του ανθελληνικού παραληρήματος:

«Δεν μπορείς να έχεις μια οικονομία που λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να είναι παραγωγικοί. Ναι οι ηλικιωμένοι και οι νέοι άνθρωποι χρειάζονται βοήθεια, όμως όσοι είναι σε παραγωγική ηλικία πρέπει να βγουν έξω και να δουλέψουν», δήλωσε, σύμφωνα με τη βρετανική Mirror.

«Δεν μπορείς να έχεις πάρει σύνταξη, να κάθεσαι σε ένα καφενείο να πίνεις καφέ και να περιμένεις από τους Γερμανούς ή τους Ιρλανδούς ή τους Πορτογάλους να πληρώσουν», επισήμανε.
Είναι μια τραγωδία στην Ελλάδα. Οι Έλληνες πιστεύουν ότι εκλέγοντας ένα μάτσο παράφρονες θα βγουν από την λιτότητα. Νομίζω ότι τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος είναι μια τραγωδία και οι οπαδοί του Τσίπρα είναι ένα μάτσο τρελοί

«Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι μια τραγωδία. Οι Έλληνες νομίζουν ότι μόνο και μόνο επειδή ψήφισαν ένα μάτσο παλαβούς θα ξεφύγουν από τη λιτότητα», υποστήριξε ο O'Leary.


Μερικές σύντομες παρατηρήσεις.
1) Η εταιρία Ryanair δεν ανήκει στον Ο`Leary αλλά στους μετόχους της. Αυτός είναι απλώς ο manager - chief executive officer. Αν αυτός αποτύχει να υλοποιήσει τους στόχους που του έχουν τεθεί θα απολυθεί και θα αντικατασταθεί από άλλον CEO.

2) Και ποιος δεν μας βρίζει έτσι που καταντήσαμε. Οι μισοί μας βρίζουν γιατί «τους χρεοκοπήσαμε» και μας αποκαλούν άχρηστους και τεμπέληδες, ενώ οι άλλοι μισοί μας βρίζουν για την κάκιστη  διαχείριση της μεταναστευτικής κρίσης γεμίζοντας τους με  λαθρομετανάστες.

3) Ο σεβασμός δεν είναι έμφυτος και δεν απορρέει από το γεγονός ότι γεννηθήκαμε Έλληνες και οπότε κληρονόμοι ενός πολιτισμού και μιας φιλοσοφίας που πλέον αποτελεί δημόσιο παγκόσμιο κεκτημένο. Ο σεβασμός κερδίζεται και αναπτύσσεται σταδιακά στο χρόνο.  Είναι βαρύ το φορτίο και εμείς αποδείξαμε ότι είμαστε ανάξιοι απόγονοι ενδόξων προγόνων.

4) Μόλις ο ηλίθιος αντιλήφθηκε ότι οι δηλώσεις του προκάλεσαν σάλο έσπευσε να ζητήσει συγγνώμη για τους άκομψους χαρακτηρισμούς του.

Οι βάρβαροι Γερμαναράδες διαλύουν το ένα συγκριτικό μας πλεονέκτημα μετά το άλλο. Το μοναδικό «ποδάρι» που έμεινε όρθιο είναι ο ελληνικός τουρισμός. Με την υπερφορολόγηση στα νησιά ένεκα μνημονίων και διώχνοντας εταιρίες διαμάντια σαν την Ryanair θα αποκάμει και αυτό, άσε που τα ελληνικά νοικοκυριά θα πληρώνουν πάλι τα υψηλά ναύλα του μονοπωλίου  Olympic Air Aegean στις πτήσεις εσωτερικού.

Κάποιοι θερμοκέφαλοι έσπευσαν να πουν «να πάει στον αγύριστο η Raynair και όποιος υβρίζει την Ελλάδα»  και ότι όποιος γράφει αυτά που λέω εγώ εδώ είναι «νεοραγιάς». Κάποιοι το αποκαλούν «νεοραγιαδισμό», άλλοι που ξέρουν από Οικονομική και από αναλύσεις κόστους - οφέλους  το αποκαλούν «τακτικισμό».  Εδώ εμείς βρίζουμε το ελληνικό κράτος και τον εκφυλισμό των νεοελλήνων, δεν θα το πράττουν οι ξένοι; Θέλεις να σε υπολογίζουν; Φρόντισε να είσαι πάντα ισχυρός!  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η περίφημη ρήση του Γεννάδιου Σχολάριου. Άλλη μια μεγάλη απάτη των νεοπαγανιστών λωποδυτών κατά της Ελληνορθοδοξίας

Κιναιδισμός και ψυχοπνευματικά προβλήματα

Ποιοι άνοιξαν τα σύνορα της Ελλάδος;